Praca w redakcji mang shōjo to nie przelewki. System cyklu miesięcznego, mordercze tempo, niewykonalne zadania, nieznośni autorzy, a wszystko okraszone pstrokato-różowym wystrojem biura. W takie oto miejsce trafia Ritsu Onodera. Posądzany w poprzedniej pracy o bycie faworyzowanym, opuścił firmę ojca i znalazł zatrudnienie w wydawnictwie Marukawa. Chcąc udowodnić wszystkim, że jego dobre wyniki są efektem wiedzy i profesjonalizmu, z nadzieją udał się do pracy w wydziale literatury. Na miejscu zaskoczony dowiaduje się, że przypadkowo zatrudniono go w sekcji mang shōjo, redakcji magazynu Emerald. Nie odpowiada mu taki stan rzeczy, w końcu nie ma bladego pojęcia o mangach. Po szybkim rzuceniu okiem na pracowników owego wydziału, z przerażeniem planuje jak najszybsze odejście z pracy. Postanawia znaleźć jakąś wymówkę, a do tego czasu dzielnie wytrzyma w tym dziwacznym miejscu.
Uwagę Ritsu przykuwa jego nowy szef, Masamune Takano, który w bardzo krótkim czasie z podrzędnego magazynu stworzył markę. Chcąc nauczyć się od przełożonego jak najwięcej, zostaje po godzinach czytając mangi, poprawiając scenopisy i próbuje rozwikłać mniej lub bardziej dziwne tajemnice sukcesu danej serii.
Historia nabiera tempa, kiedy nowy szef Ritsu okazuje się być jego pierwszą miłością z liceum. W dodatku miłością, która dziesięć lat temu złamała mu serce i porzuciła. Chłopak przeżył z tego powodu gigantyczną traumę, w wyniku której nikogo już nie umiał pokochać. Jak zatem ma pracować z człowiekiem, który tak bardzo zranił go w przeszłości? A Takano wcale nie ułatwia sprawy, gdyż zaczyna spędzać coraz więcej czasu z dawnym kochankiem. Dodatkowo w ramach wisienki na torcie od losu, nowe mieszkanie Ritsu znajduje się tuż obok mieszkania Takano.
Z biegiem czasu poznajemy nowych bohaterów, kolejne pary oraz ich historie. Pojawia się Shouta Kisa, jeden z redaktorów Emerald. Jest nieszczęśliwie zakochany w najprzystojniejszym na świecie Kou Yukinie, pracowniku jednej z księgarni. Kisa nie dość, że kompletnie nie ma pojęcia co z tym uczuciem począć, zaczyna czuć się jak stalker z powodu zbyt częstych wizyt w księgarni i obserwowaniu z ukrycia Yukiny. Sytuacja zmienia się całkowicie, kiedy Yokozawa, szef działu sprzedaży Marukawy, zapoznaje obu panów.
Mangę od 2006 roku tworzy Shungiku Nakamura (znana również z wcześniejszej serii Junjo Romantica). Za polskie wydanie odpowiada Waneko.
Kreska znana będzie fanom serii Junjo Romantica, gdyż jest praktycznie taka sama, choć widać poprawę w warsztacie autorki. Daleko jej do doskonałej, a bohaterów czasem nie da się rozróżnić na pierwszy rzut oka, proporcje nie są do końca dobre. Tła mało szczegółowe i oszczędne. Aczkolwiek można polubić ten styl, a już na pewno nie jest męczący dla oka.
Jednak kreska nie jest mocną stroną tej mangi.
A co jest? Na pewno uczucia i emocje krążące wokół przedstawionych wydarzeń. Nielogiczne podejście bohaterów może nieźle zirytować, ale od kiedy to miłość ma coś wspólnego z rozsądkiem? Dodając do tego wątki dramatyczne i celny humor, dostajemy interesującą serię wartą polecenia przede wszystkim fanom yaoi.
0 Comments